onsdag 10. april 2013

2 uker og 4 dager gamle

… og valpene blir søtere og søtere for hver time. Seven har hilst på dem i dag også, og alle fem var veldig ivrige. De klatret opp mot ham, slikket og logret. Seven synes valpene er veldig spennende, så han smetter inn så fort jeg åpner døra. Rikke er helt avslappet til det, så hun har nok skjønt at Seven er en bra fyr.



 Her er filmen fra da Seven hilste på en av dem i går. 


Så langt er det fremdeles stille og rolig her, men jeg venter bare på at det braker løs om litt. Valpene har begynt å teste ut stemmebåndene litt mer nå, så nå er det ikke bare klynking og sutring, men også litt bjeffing. Kan tenke meg det blir liv her om noen uker. Jeg sover fremdeles inntil valpekassa om natta, men kan nok egentlig flytte opp snart. Disse valpene er store og sier tydelig ifra dersom noe ikke er bra. Jeg kan sikkert fjerne beskyttelseslisten snart også, men ettersom Rikke liker å hvile hodet sitt på den, lar jeg den sitte litt til. Det er kanskje ikke helt opplagt hva den er til, men hvis noen har lurt på nettopp det, er den listen der for å hindre Rikke i å klemme valpene inn mot veggene. Det er plass til valpene under lista (foreløpig), mens Rikke selv ikke får ryggen under.

Nå skal jeg kjøpe sagspon, slik at valpene får det til underlag når jeg ganske snart fjerner valpekassa. Planen er å lage en soveavdeling og en do-avdeling, noe som forhåpentligvis skal hjelpe litt på renslighetstreningen. Jeg kommer også til å sette opp et bur, slik at de blir vant til det. Jeg bruker ikke bur på de voksne hundene mine her hjemme, men synes det er greit at de er vant til å være i bur i tilfelle jeg skal overnatte et sted der man må bruke det. Dessuten er det ganske greit når man har valp at man kan bruker buret litt i starten slik at valpen ikke skader seg f.eks. når den er alene hjemme.

Sevens bur står fremdeles fremme, men det er mange uker siden jeg har brukt det nå. I sta klippet jeg Seven, og da la Casir seg like godt her. Han kom seg ut igjen selv, men det var bare så vidt. Jeg skjønner ikke egentlig hvordan han fikk plass i det. 


Så kommer noen bilder fra i dag. 

Tispe merket synes muligens at jeg er ganske teit?


Her er jeg ikke helt sikker på hvem som er hvem. Men det er nok hannhund merket som er lengst til høyre, og så tror jeg det er tispe merket til venstre og tispe umerket i midten. 


Slitsomt med sånn photo shoot. 
Dette er hannhund ridge – det husker jeg. 


Og dette er tispe umerket som klatrer på sin søster. 


Rikke er veldig flink til å stelle med de små. Hun sørger for å holde valpekassa og valpene skinnende rene til enhver tid. 


2 kommentarer:

  1. Flotte bilder :) Begynner å se mye mer ut som flat'er nå.

    SvarSlett
  2. For en utrolig søt gjeng, både store og små. Gleder oss til å hilse på. Trine og co

    SvarSlett

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.