lørdag 13. april 2013

3 uker gamle

Og dermed går vi inn i en ny fase. Den aller viktigste perioden i en hunds liv, er fra den er ca. 3–12 uker gammel (noen mener opp til 16 uker). I denne perioden bør valpene møte alt den skal forholde seg til senere i livet. Det er derfor min viktigste oppgave å sørge for at de får en god start hos meg, ettersom det ikke er mange ukene ny eier har med sin valp før denne sosialiseringsfasen er over. Dersom en valp i denne perioden f.eks. aldri møter barn, vil den kunne ha store problemer med barn resten av livet. Info om dette vil dere som skal ha valp selvsagt få av meg, slik at dere kan fortsette med jobben jeg begynner med her.

Vi starter nå forsiktig med besøk i dagene fremover, og det er mange som har sagt at de gjerne vil ta en tur. Det ser vi frem til! Valpene er allerede jevnlig håndtert, og kan gjerne ligge helt avslappet på ryggen i mine hender, men det blir nytt for dem med nye mennesker. Inntil nå er det bare et par andre ved siden av meg som har sett valpene. I dag hadde vi besøk av fødselshjelperne og datteren til hun ene, så nå har valpene fått sin første erfaring med en 2-åring. I morgen kommer det valpekjøpere på besøk, og det gleder vi oss veldig til. Jeg håper selvsagt at dere synes at disse valpene er akkurat så fantastiske som jeg synes de er.

I dag har vi tatt bilder igjen, men det ble i lampelys denne gangen også fordi jeg måtte bort på dagen i dag. Dette blir siste gangen jeg klarer å holde dem og ta bilder uten hjelp. Jeg satt kameraet på et stativ, men det å holde en valp på strak arm for å få de langt nok unna til at de kommer i fokus, er ganske tungt! Her er bildene av de små herlige, som egentlig ikke er så små. Størstemann bikker hvert øyeblikk 2 kg!


Hann umerket.

Hann umerket.


Hann merket.

Hann merket.
Hann ridge.


Hann ridge.


Tispe umerket.
Tispe umerket.

Tispe merket.


Tispe merket. 

1 kommentar:

  1. Så fine de er. Skulle ønske jeg bodde litt nærmere..... Det med preging fram til 16 uker viste jeg ikke. Spennende.

    SvarSlett

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.