tirsdag 16. april 2013

En ny verden

I går fikk valpene smake fast føde for første gang, og i dag røyk valpekassa ut. Nå er valperommet dekket av sagflis og de har fått inn et bur og et teppe på utsiden av buret også. Alle var i buret mens jeg gjorde klart valperommet, og jeg tror nok alle protesterte litt. Men da jeg bar inn buret og åpnet døra, var det bare hannhund umerket som gikk ut av buret – resten sovnet tvert. Da Rikke kom inn litt senere, ble det liv, og noen måtte hjelpes ut av buret. Ikke så rart at det var vanskelig å forstå at de måtte ut av buret og tilbake for å komme til Rikke som tross alt lå helt inntil dem med bare noen sprinkler i mellom! Valpene har også fått noen leker, og alle sammen har smakt litt på dem.


Valpene klarer helt fin å spise når Rikke står, men Rikke legger seg fremdeles helt ned når hun dier dem. 

Hann umerket tar seg en skikkelig hvil.

Noen var mer ivrige enn andre da maten ble servert for aller første gang. 


Dette falt i smak!


Foreløpig spiser de med hele seg. 


Rikke sørger for litt stell.

Mamma er best!

Søt liten valpis. 

Så var det første gang ut av buret. Jeg tapet rundt sprinklene ved åpningen slik at de ikke skal sette fast bena når de går over, for de fremdeles ganske klumsete. 
Det begynner å bli trangt om plassen!


Rikke liker seg godt i bur, og tispe umerket fulgte etter. Her ser dere at jeg har tapet over sprinklene ved åpningen.


Rikke trives godt i mammarollen, tror jeg. 

Valpene blir nå godt vant til å høre på hosting. De første gangene jeg hostet, begynte den ene hannen å bjeffe tilbake – det var nok en rar lyd! Nå bryr de seg ikke noe særlig om det lenger. Fint med alt de kan bli vant til! Støvsugeren har de hørt flere ganger, og den har de ikke reagert på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.