lørdag 18. mai 2013

17. mai, skogtur og hest

På torsdag og på 17. mai har alle valpene fått tur i skogen igjen. På torsdag var alle valpene overalt, føltes det som, så på 17. mai sørget jeg for å ha med noen ekstra gode godbiter slik at det var litt lettere å få dem til å følge meg. De er ganske så tøffe i flokk, men godbitene gjorde susen!

Swim levde opp til navnet sitt og var førstemann uti bekken. Dennis fortrakk gjørmespa fremfor ren bekk, men alle var ute både bekk og gjørme. Dette er ekte flatter! ;)

Dennis gleder seg nok til mange turer i skog og mark! 

Swim har badet. Med hele seg. 

Deilig å avkjøle seg i bekken på en varm dag!

Casper står på stubben og Indy sjekker badetemperaturen.

Nella.


Mens valpene sov etter den laaange skogturen på ca. 300 meter (men vi var ute i sikkert en time), tok jeg med meg de andre hundene på «topptur». Dette kan ikke være særlig mer enn 200 meter i luftlinje fra meg, men bratt og tung var det! Flott utsikt, da.


Etter at jeg også hadde sovet litt, ble det ny biltur bort til Heia. Der står min tidligere hest, Rosette, og tre fjordinger. Rosette solgte jeg til en god venninne for 13 år siden, så Rosette er faktisk 21 år gammel nå! 


Dennis sjekker ut hestene. Rosette er den røde hesten i bakgrunnen.

Indy lurer på hvem den store gule skapningen er. 

Swim lurer også på hvem dette er. 

Nella var den mest nygjerrige av alle og ga Borken noen slikk på mulen! 

Casper var også nysgjerrig på Borken. 

Så var det altså 17. mai. Valpene fikk ny biltur til Lørenskog. Der fikk de vente litt i buret i bilen, og etterpå fikk de løpe litt en en hage de aldri har vært i før. Det var visst spennende. Så bar det tilbake til Enga.


17. mai! Undertegnedes kjole måtte raskt byttes ut med klær som egner seg bedre til valpetenner, men hundene er selvsagt pyntet for 17. mai! 

Så ble det en ny skogtur, nå med skinkebiter som godbiter. Det var populært! 


Nam, nam.

Flinke valpiser. 

Ikke rart jeg vil savne denne gjengen her!

Kontakt, kontakt og kontakt. Tre viktige ting når man trener hund. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.