søndag 23. juni 2013

3 måneder gamle

I dag er valpene 3 måneder gamle, og det føles helt uvirkelig at tiden har gått så fort. Det har skjedd så mye den siste tiden, både hyggelige og veldig triste ting, og jeg har vel ikke helt klart å fordøye alt. Tiden har gått så altfor fort, samtidig føles det som et halvt liv siden vi var i Danmark og Rikke møtte den kjekke, mørke dansken.

Da Rikke møtte Albert. 

Fine Albert. Noen av dere som ser noen likheter?
Dette er Zomby – pappaen til Rikke og valpenes morfar. 
Dette er Spiff og Rikke da hun var valp. Spiff var verdens beste onkel for Rikke. 

Her er Rikke på valpetreff. Tror hun er ca. 4 måneder her. Dette er grunnen til at man ikke bør la valper apportere dummyer med snor – da blir grepet ofte feil. 

Litt yngre Rikke. Her er hun med meg på hytta, så da er hun under 12 uker gammel. 

Rikke har også store ører. :)
Jeg har lenge tenkt at jeg skulle legge ut noen av bildene jeg har fått tilsendt av valpekjøperne, og i dag må jo være en fin dag å gjøre tanker til handling. Tusen takk – igjen – for at dere er så flinke til å oppdatere meg! Det er fremdeles alltid stas å få tekst og bilder om hvordan det går. Nå har jeg sett Indy og Nella jevnlig ettersom de har begynt på kurs hos meg, og jeg har til og med vært så heldig at jeg har besøkt Dennis en gang, men jeg blir aldri lei av sms-er og e-poster. Disse småtassene vil alltid ha en spesiell plass i hjertet mitt.

Dennis er glad i anda han fikk fra pappa Albert. 

Dennis har funnet et litt spesiell måte å sove på halvveis under sofaen. 

Indy er i gang med trening på en snuseplattform.

Indy har også en spesiell måte å sove på. 

Nella koser seg i hagen. 

Nella miljøtrenes. 

Alle har vært så flnke til å miljøtrene valpene sine, og det er jeg selvsagt veldig glad for. Alle valpene har vært på byturer, hørt mange forskjellige lyder og testet forskjellig underlag, og tilbakemeldingene er at det er en trygg og nysgjerrig gjeng. Dennis synes fremdeles det er litt skummelt når fremmede hunder bjeffer. Her i huset er Swim litt mer forsiktig rundt fremmede hunder enn Casper er, mens Swim tar for seg f.eks. trapper på en litt mer selvsikker måte enn Casper. De har fått lov til å gå noen trapper, slik at de ikke skal bli redd for det senere, men jeg prøver altså å begrense det litt ettersom mye trappegåing kan øke risikoen for HD.

I kveld kommer Caspers eiere, og i morgen reiser de hjem. Nå skal jeg nyte den siste tiden med verdens beste Casper, og så håper jeg at jeg får mange oppdateringer fra ham også fremover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.