lørdag 22. juni 2013

Vaksine og markkur

På torsdag fikk Swim og Casper 12-ukersvaksinen sin, så da er det ett år til neste gang. Dennis, Nella og Indy er også vaksinert i løpet av den siste uken. Jeg har fått tilbakemelding på at Nellas dyrlege sa at hun var frisk og fin, og en rolig og veldig søt valp. Det er bra! Casper har fått ny helseattest, for nå er det bare et par dager til han reiser. Noen som har lyst til å være meg i et par dager? Jeg har blitt så glad i Casper at tårene triller bare jeg tenker på at han skal dra. Casper er en ordentlig godgutt som jeg gjerne skulle ha beholdt. Bruddet til Indy er snart grodd og det ser visst fint ut. Hun er fremdeles litt hoven under venstre øye og neseryggen er skjev, så det er usikkert hvordan det endelige resultatet blir.

Jeg satser på at uflaksen min ikke smitter til flere av valpene, for nå hadde det vært fint med en lang periode med fred og ro!

I dag fikk Swim og Casper markkur igjen. Casper veier nå 11,4 kg (på torsdag), mens Swim veier 12,3 kg. Jeg synes de vokser altfor fort - nå er de sånne langbente raringer. Begge to er veldig morsomme å trene med. Begge to går pr. i dag pent i bånd (med slakt bånd), er kjappe på innkalling både på "kom" og fløyte, er flinke til å sitte og ta kontakt, og ligger rolige i buret i bilen, både når vi kjører og når bilen står parkert. Swim er i gang med grunnleggende trening som fri ved fot og bli, og jeg trener også litt ligg og stå. Litt avlevering med dummy og tennisball driver vi også med. Casper har så vidt vært innom det, men som nevnt tidligere, vil jeg ikke gjøre for mye med ham ettersom hans nye eiere sikkert vil gjøre ting på sin måte.

På fredag er det valpetreff, og det gleder jeg meg veldig til! Det blir de fire her på Østlandet som kommer. Vi satser på oppholdsvær!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.