onsdag 25. september 2013

6 måneder gamle

På mandag var valpene 6 måneder gamle. De små tjukkasene er byttet ut med langbente og hengslete valper. Swim veier nå 22,7 kg og er omtrent akkurat like høy som Rikke, dvs. ca. 55 cm høy. Det blir spennende å se hvor store disse blir til slutt, men pr. i dag tenker jeg at Swim nok blir av den elegante typen. Han har verken kraftige poter eller benstamme, og forhåpentligvis blir han heller ikke veldig høy. Begge tispene så jeg jo i helgen, og jeg blir overrasket om de blir veldig store også, men sannsynligvis blir de litt større enn Rikke. Begge to er foreløpig mindre enn Rikke (og Rikke er altså en liten tispe, litt lavere enn en flat skal være i forhold til standarden). Dennis har jeg ikke sett siden jeg passet ham, men da var han jo allerede litt større og kraftigere enn Swim. Casper har jeg bare sett på film/bilder, og ut fra dem synes jeg han ser ganske lik ut som Swim. Mesteparten av veksten i høyden er unnagjort når de er 6–7 måneder gamle. Etter det vokser de litt til, men ikke så raskt som de har gjort nå disse første månedene. Når de er ca. 9–10 måneder gamle pleier de ikke å vokse noe særlig mer i høyden, men det tar gjerne 3–4 år før en flat er ferdig i kroppen. Dvs. at de kan se ganske hengslete og rare ut i lang tid før de får den massen som gjør at de ser voksne ut.

Swimsalabim.

Og et bilde fra i sommer. Seven skulle ha vært 1 år i dag. Savnet er fremdeles stort! 

5 kommentarer:

  1. Så vakker Swim er! Kan fortelle at kullets "tjukkas" (Dennis) veier nøyaktig 25 kg, og er ca 58-60 cm høy. Tror han blir størstemann i kullet! Men sånn er det å være eldst..;) Synes han vokser uke for uke, så skal bli fint nå som det kanskje bremser litt! Line

    SvarSlett
  2. Og videre kan jeg fortelle at Nella veide nøyaktig 22kg i går. Fine valper er de alle sammen i allefall! Trine

    SvarSlett
  3. Så artig å lese om Swim. Og så vakker han er, blir spennende om spådommene dine om størrelse slår til. Fryktelig trist med Seven, skjønner godt at du savner ham fortsatt, nydelig som han var.

    SvarSlett
  4. Veide Casper idag og han er 23, 5 kg:) har litt problem med å måle høgden pga han vil helst leike med målebåndet;) men han er vertfall over 50 cm og under 60;)

    SvarSlett
  5. Så hyggelig med tilbakemeldinger her også! :) Da høres det ut som om jeg har rett når jeg skriver at jeg tror at Casper og Swim er ganske like, de veier i hvert fall nesten det samme og at Dennis er litt større. Ikke så lett å måle dem i denne alderen, nei. :) Jeg tror også at Indy foreløpig er litt mindre enn Nella.

    SvarSlett

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.