lørdag 24. oktober 2015

Swim klubbmester i LP klasse 1

Lørdag 24. oktober var det klubbmesterskap i LP, rally og agility. Swim var påmeldt til LP og rally. Ikke er han særlig mye lydighetstrent, men ettersom han er demohund når jeg holder kurs, kan han jo litt, så jeg bestemte meg for å melde ham på i klasse 1. Og jeg meldte ham like godt på i rally også, for det kunne da ikke være sååå vanskelig.

Noen dager før, fikk jeg ei som går på kurs hos meg til å vise meg litt rally, ettersom hun har drevet litt med det. Det var gull verdt! Men til tross for at hun var flink til å lære meg skilt og hva som er viktig å tenke på, klarte jeg altså å gjøre en bitteliten feil ved et skilt (la inn en ekstra holdt i stedet for bare å gå), så da ble det disk. Hadde det ikke vært for det, hadde vi fått 198/200 poeng pga. en dobbeltkommando. Ja, ja. Da har vi prøvd oss på det!

I LP gikk det veldig mye bedre. På fellesdekken reiste nabohunden seg og gikk bort til Swim og snuste på ham, og etter hvert satt han seg sakte opp, men jeg kommanderte ham bare ned igjen da den gikk videre. Den reiste seg en gang til og gikk da bare forbi Swim, og fordi han taklet dette så fint, fikk vi 10. Vi fikk nok litt godt betalt enkelte steder, men stort sett gjorde Swim en super jobb og jeg var veldig fornøyd med ham! Det ble seier på 191 poeng. Kanskje på tide å melde på klasse 1 offisielt?
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.