søndag 10. mars 2019

3 uker gamle

Enda en uke har gått, og valpene blir bare søtere og søtere. I løpet av uka har de blir enda flinkere til å gå, de har begynt å se, høre, bjeffe, gå på do helt på egenhånd, logre og leke. Tennene er på vei ut på alle sammen, klørne er klippet flere ganger og de har begynt å ta kontakt med folk. I helgen har vi nå åpnet opp for besøk også for dem Snow ikke kjenner fra før, og det går veldig fint. Jeg gjør det sånn at Snow blir med ned når folk kommer og hilser på dem ute, og så går vi sammen opp. 

Jeg kommer til å kjøre flere dager med åpent hus for valpekjøpere. Jeg har satt opp ca. to dager pr. uke der alle valpekjøpere som vil, kan komme, så da bør man ha mulighet til å få sett valpene flere ganger dersom man vil det. I tillegg tenkte jeg at det kan være hyggelig å hilse på de andre som skal ha valp fra kullet også. Dette er inspirert av Rikkes oppdretter, og jeg likte ideen godt, så jeg håper dere også gjør det. 

Vi bor fremdeles på gjesterommet og valpene er fremdeles i bassenget. I dag har jeg lagt aviser i den ene enden, for å se om det kan bli en slags do. Ganske kult å se at valpene raskt begynte å trekke dit da de skulle gjøre sitt fornødne! I løpet av uka flytter de ned i stua, og det både gleder og gruer jeg meg til. Det har jo vært veldig koselig å bo her på rommet med dem disse ukene, men det skal bli fint å kunne være litt mer nede igjen. Den ene stua blir gjerdet inn av valpegården, så uansett om jeg er på kjøkkenet eller om jeg sitter i den andre stua og ser på TV, vil valpene være rett ved siden av meg. Men jeg kommer til å savne å sove sammen med dem, selv om jeg også ser frem til å få litt større seng igjen. 

Her kommer noen bilder fra uka som har gått. Foreløpig er det fremdeles kun mobilbilder, for det er ikke så godt lys her på rommet, og da tar faktisk den bedre bilder enn kameraet mitt. Først dagens portretter av valpene som feirer treukersdag i dag:
















Flinke Snow!

Grønn og rosa. 

Det første familiebildet; mor og far og alle valpene. :)

Tenner på vei!

Blå har sovnet i fanget mitt. 


Kimmie forbereder seg på sosialiseringsjobben.

Et veldig dårlig bilde, men her er det en av valpene som møter katt for første gang. 


Lilla.
Rød har snart vokst ut av matskåla jeg bruker når jeg veier dem. 


Hvit.

Lilla.



Lilla og grønn. 

Hvit og blå har sovnet i fanget mitt. 

Gul sover oppå lilla. 

Jeg glemte å skrive opp hvem dette var, så nå har jeg glemt det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.