torsdag 4. juli 2013

Swim 3,5 md. gammel

Lille Swim er en liten sjarmør. Sofaen min er egentlig bare for meg og katten. Og Casir, hvis det lilla teppet ligger der.

Swim mener at sofaen er tilgjengelig for ham hele tiden.

Det har han visst rett i.

Men han er jo så søøøt! Den veldig langbente raringen min, som jeg frykter kommer til å bli en liten ponni hvis han fortsetter å vokse i dette tempoet.
Skjerpings, Kirsti!

I dag har jeg hatt min siste dag på jobb før ferien, og la meg si det sånn: Det skal bli DEILIG med ferie nå! Jeg klager ikke over at det har vært hektisk på jobb nå, faktisk er jeg svært takknemlig for det, men det har blitt så mye i det siste at det snart går rundt for meg. Swim fikk også jobbe litt i kveld, og han var helt super. Fullt fokus på meg på et fremmed sted med en fremmed valp til stede, og han fikk vist innlæring både av lineføring, bli sittende og bli liggende. Etterpå fikk han nok en økt på nok et fremmed sted med fremmede folk som gikk forbi, og igjen hadde han 100 % fokus på meg. Kvelden ble avsluttet med en liten økt i hagen der han fikk hente dummyen noen ganger. Jeg begynte å legge på håndsignalet til det som skal bli fremadsending, og det gikk veldig fint. Han har full fart ut, raske opptak og full fart hjem. Tror vi skal ha det moro sammen fremover! Tok en liten pause mellom apportene, og da la han seg ned i gresset og slappet av. Sånn vil jeg ha det!

Det er digg med en hund som helt naturlig kommer tilbake med apporten og som helt tydelig har stor apporteringslyst, så ut fra det jeg har sett så langt, antar jeg at han er en hund som lett kan bli heit. Det må jeg nok passe på. Samtidig vil jeg jo at han skal være skikkelig motivert for å apportere, jeg vil ha en hund med trøkk, men også en som kan være dønn rolig selv om han må sitte og se på at andre hunder jobber. Det er derfor jeg må være flink til å ta vare på den roen det virker som om han også har.

Uansett – jeg liker det jeg har sett så langt, og er selvsagt skikkelig forelsket i min lille gutt.

Nå skal vi slenge oss på sofaen, Swim og jeg. ;)


Moro å lete etter sånn tøypose inni buskene!
Den verven er litt forstyrrende, men samtidig elsker jeg den. Sånn er det når den sitter på Swim!
Verdens beste og nydeligste Swim. <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.