mandag 18. februar 2019

❤️ Valper ❤️

Snows valper hadde ikke tid til å vente til termin, så på dag 59, fire dager før tiden, syntes de det var på tide å hilse på oss på utsiden. Natt til søndag 17. februar kom fem tisper og to hanner til verden. 💖

Den nybakte syvbarnsmoren. 
Snow er en fantastisk mamma. Selve fødselen var over i en fei. Jeg klarte å fange opp temperaturfallet, men oppblokkingen gikk så fredelig for seg at jeg ikke stolte på at det var et faktisk temperaturfall. Det skulle jeg ha gjort. Snow hadde nemlig 37,6 grader på hver måling frem til lørdag kl. 12.45, da hun var nede på 37,1. Neste måling kl. 17.25 viste 37,5 og så rakk jeg ikke måle mer før det hele var i gang noen timer senere. Hun brukte litt tid på den første valpen, som var en av kullets tre største på over 400 gram, men etter det kom de som perler på en snor. 2,5 time tok det, og hun gjorde alt rett, denne fantastiske lille hunden. Jeg tror også det er en fordel at hun er så godt trent, ellers kunne hun nok fort ha slitt seg ut med den krevende starten.

Så da ønsker vi velkommen til:
Rosa (tispe)
Blå (hann)
Grønn (hann)
Hvit (tispe)
Gul (tispe)
Rød (tispe)
Lilla (tispe)

Det er nok mange spente som sitter og lurer på om det blir valp til dem. Det er jo sånn at særlig den første uka er kritisk, og det er ikke gitt at valpene klarer seg, selv om de virker friske og spreke og spiser godt nå. Men om en ukes tid hører dere fra meg, alle sammen, så enn så lenge må dere bare smøre dere med tålmodighet – og kose dere med bilder av de herlige små. 💕 Og hvis dere lurer på noe, er det selvsagt bare å kontakte meg.

Jeg har forresten laget en side på Facebook som heter Nifty Dude Flatcoats. Der blir det litt hyppigere oppdateringer med bilder og filmer.

Det siste bildet av Snow som drektig. Bare noen timer senere var fødselen i gang. 






Snow tester ut forskjellige stillinger når valpene skal die. 


Lille frøken gul. 💗

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.