søndag 28. april 2013

Valpekos

Dagene går for fort! Jeg elsker å ha denne gjengen her og orker egentlig ikke tanken på at om tre uker har tre av dem reist. Jeg har fremdeles en hannhund igjen til salgs til det rette hjem. Jeg fikk en avbestilling like etter påske, og for en uke side annonserte jeg ham på finn.no. Så hvis du hører om noen som vil ha en treningskompis, er det bare å tipse dem om ham! Det er tydeligvis tisper som er populært om dagen, for jeg kunne nok ha solgt ti tisper (og mistet så mange fine kjøpere som sto på liste ettersom det bare kom to tisper), mens på hannhundfronten er det stille. Og hannhunder som er så kule! Jeg har alltid likt hannhunder best selv, men kommer ikke til å prøve å overtale de som vil ha tispe til å ta hannhund i stedet – det er forskjell på tispe og hannhund, og fordeler og ulemper med begge deler. Det viktigste er at man ikke går med på noe man egentlig ikke vil. Ikke for det – da jeg kjøpte Cisco, storpuddelen min, hadde jeg faktisk tenkt å prøve meg på en tispe, men ble overtalt av oppdretteren til å ta en hannhund i stedet. Det var et valg jeg aldri angret på! Hadde jeg endt opp med tispe, hadde jeg sikkert ikke angret på det heller.

Men disse hannvalpene er helt herlige, altså. ;)

En liten middagshvil. Den gule leken på bildet avgikk dessverre ved døden like etter at bildet ble tatt. En viss barnslig 10-åring og hans 7 måneder gamle krøllete kompis, sørget for at det skjedde. 
Jeg har forsøkt å ta enkeltbilder av alle sammen, men noen dager er det enkelte som stikker seg litt mer frem enn andre. Tispe merket pleier å være en linselus, men i dag har jeg ikke klart å ta et eneste bilde av bare henne der jeg er helt sikker på at det er henne. Får prøve på nytt i morgen!

I dag har det vært surt og kaldt og også litt regn, så vi har bare vært inne. Men alle valpene har vært på bordet, alle her fått kos, de har fått mat to ganger og begynner nå helt tydelig å koble fløytesignalet til at det er mat på gang, og vi har også hatt besøk i dag. Det blir mer besøk utover i uka, og vi tar gjerne i mot enda mer besøk fra venner og kjente. :) De fikk forresten sin andre markkur i uka som gikk, og heller ikke denne gangen så jeg spor etter mark. De skal allikevel bli behandlet et par ganger til her, og de skal ha ny markkur når de er 3, 6, 9 og 12 måneder gamle. Etter det skal de kun ha markkur dersom dyrlegen er sikker på at de har mark. Ingen av mine hunder har noen gang hatt mark, men tidligere behandlet man dem noen ganger i året for sikkerhets skyld. Nå er reglene strammet inn for å unngå resistens, så nå må man altså til dyrlegen for å få resept.

Her kommer bilder fra dagen:

Hele gjengen. De begynner nå å bære med seg lekene rundt og kan også ha drakamper innimellom. 

Alle valpene går nå opp denne kanten uten problemer. 
Hann merket. 
Ridge. 
Ridge og tispe umerket. 
Tispe umerket. 
Hann umerket er dagens linselus. Vet ikke helt hva han prøver å si til meg her. 

Hann umerket. 

Hann umerket. 
Jeg tror dette er tispe merket. 

Mattid. Rikke spiser restene til valpene, og valpene får en melkesup. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.