torsdag 28. mars 2013

5 dager gamle

Det er vel ikke helt uventet, men nå kan jeg bekrefte at jeg er forelsket i valpene. Lurer på hvordan jeg skal klare å velge hvem som skal bli igjen her når den tid kommer! Kanskje jeg blir nødt til å beholde alle fem. Egentlig synes jeg ikke at valper er spesielt interessante før de begynner å bli 6–7 uker gamle og ligne på ordentlige hunder, men det blir noe annet når det er «mine» valper.

I går var det første gangen jeg observerte noe som kan ligne på logring. Ta en titt på filmsnutten under.

Valpenes første forøk på «logring» (følg denne lenken dersom du ikke ser filmen: http://www.youtube.com/watch?v=Uwx-IsllcUc)


Her er noen bilder fra i går:

Lille «ridge» er ikke så nøye på hvordan han spiser, bare han får mat.

Her er lille «ridge» igjen. Han ligger og strekker seg litt. Den lille hvite flekken på brystet, er noen hvite hår han har. De kommer nok til å bli helt borte etter hvert. Den større hvite flekken er korrekturlakk som jeg merket ham med før jeg oppdaget at han har en ridge. 

Rikke er nå en veldig flink mamma som tar seg av alt stell selv. 

De er så søte når de spiser, altså. 

Tenk at disse små potene skal bli like store eller større enn Rikkes!

Se hvor store de begynner å bli!


Og så kommer noen bilder fra i dag:

De er så søte når de sover med tunga ut. 

Hele gjengen. Har jeg nevnt at de er søte?

Det går i soving og spising. 

Så trøtt kan man være. Og så søt. 

En liten middagslur.

Mer soving.

Vekta øker voldsomt, og i dag veide alle mellom 700–750 gram. Den tispa som var minst da de ble født, har snart doblet vekten sin. Snart kommer jeg ikke lenger til å veie dem hver dag, men kanskje hver 2. eller 3. dag før jeg går over til ukentlig veiing. Det er jo litt moro å kunne følge med på hvor mye de går opp. Jeg er glad for at alle så langt spiser bra og at de er så jevne. Med så mye tilgang til mat, er det aldri kamp om spenene. Det er lite jobb på meg foreløpig, men når sosialiseringsperioden etter hvert starter, får jeg nok å henge fingrene i. Jeg kjenner også at jeg gleder meg veldig til jeg kan begynne å ta imot besøk. Bare drøye to uker igjen til det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.