lørdag 30. mars 2013

Portrettbilder 1 uke

Da har jeg fått tatt dagens bilder av gjengen. Jeg trodde jeg tok noen fine bilder i formiddag, men da jeg så dem på pc-en, var jeg absolutt ikke fornøyd. Da måtte jeg gjøre det en gang til, og jeg ble ikke helt fornøyd nå heller, men de ble bedre enn første forsøk. Det er ikke best lys på valperommet når jeg ikke har hjelp fra dagslyset, så i dag ble temaet for bildene «lampelys».

Men selv om lyset er litt rart, er de da veldig søte, ikke sant?

Planen er å ta slike bilder hver uke fremover for å se utviklingen.
Hannhund umerket.

Hannhund umerket.
Hannhund merket.
Hannhund merket (dette er nok et dårlig bilde, for sååå kort i snuten er han ikke, altså). 
Hannhund ridge.
Hannhund ridge.
Tispe umerket.
Tispe umerket.
Tispe merket.
Tispe merket.

2 kommentarer:

  1. Nydelige små!! Ikke lett å fotografere sorte valper mot lys bakgrunn, nei :). Hvis du vil ha fototips ville jeg prøvd å henge opp et teppe som er litt mørkere enn hvitt som bakgrunn (lys grått?), stilt inn med høy ISO og økt blenderen litt, slik at dybdeskarpheten blir litt større.

    SvarSlett
    Svar
    1. Veggen er grå, men jeg har lysnet bildene litt, så den ser nok lysere ut enn den er. Jeg er svak for portretter med lite dybdeskarphet, men jeg skal prøve å skjerpe meg heretter - blenderen er nemlig helt bevisst stilt inn. ;) Den største utfordringen er å holde valpene i ro samtidig som jeg skal fokusere og holde kameraet stille. Neste gang blir det portretter i dagslys igjen!

      Slett

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.