torsdag 2. mai 2013

Fasanapportering

Jeg tar vel kanskje litt i når jeg sier at valpene har apportert fasan i dag, men jeg syntes den overskriften hadde litt mer schwung over seg enn «fasanvingeapportering». Noen av valpene apporterte som om de ikke har gjort annet – helt spontane, og rett tilbake til meg. Et par av valpene måtte snuse litt på vingen før de plukket den opp, og et par av valpene løp forbi meg eller en annen vei da de hadde plukket opp vingen. Ganske så normalt, altså. Alle var spontane på andre forsøk, og alle syntes fasanvingen ble veldig fin. Per-Erik, som skal ha Indy, var her i dag, og jeg tror han syntes det var et godt tegn at hun løp tilbake til ham også med vingen. De har nemlig mange planer fremover! Indy skal bo bare 15 minutter herfra, så henne kommer jeg til å se jevnlig. Det er også henne jeg kanskje skal ha et valpekull på om 3–4 år, dersom kullet og Indy utvikler seg slik jeg ønsker.

Hann umerket.
Hann merket.
Swim.
Indy.
Nella.
I dag var første gangen valpene var ute i hundehagen. Den er egentlig stengt etter at den ble tråkket så ned i høst, men nå hadde jeg ikke tålmodighet til å vente lenger. Våren kommer jo aldri! Jeg liker veldig godt det jeg ser i denne gjengen. Det er en nysgjerrig og utforskende gjeng, trygge og herlige. Jeg satt Seven på jobben med å kontrollere at hundehagen var valpesikker i vinter, men jeg ser nå at han ikke var helt klar for den oppgaven – denne gjengen fant flere veier ut som Seven aldri har funnet. Plutselig hadde jeg to valper i hagen foran huset og to under tilbygget, og like etterpå hadde jeg en på vei ut under porten. Midlertidige tiltak ble gjort, men i morgen må jeg nok gå til innkjøp at noe litt mer holdbart som jeg kan bruke for å stenge igjen alle spennende åpninger. Nevnte jeg at det er en nysgjerrig og utforskende gjeng?

På ettermiddagen kom min eldste bror, min ekssvigerinne og mine to eldste tantebarn på besøk, så nå har valpene også fått møtt tenåringer. Det ble en ny tur ut i hundehagen, og nye sperringer måtte settes opp da Indy fant en åpning under porten. Kreative valper!


Rikke og en valp som sniker til seg en melkesup.

Indy fant noe annet som også kunne apporteres.
Casir har fått en fanklubb, men er mest interessert i å rappe lekene deres. 
Enda en leke.
Casir er skikkelig fornøyd med å ha rappet begge lekene – samtidig.

Seven, en av tispene og Swim. 

Nella og Seven leker. Det går ganske heftig for seg!
Hann umerket. 
Hann merket. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.