lørdag 18. mai 2013

Lykke til, Nella, Indy og Dennis!

Så var altså dagen kommet. Endelig, vil nok noen si, mens for meg har det vært mer «ikke allerede nå»! Jeg har virkelig storkost meg med valpene og skulle ønske denne perioden varte i mange uker til. Men jeg vet selvsagt at valpene nå er klare for sine nye hjem, ikke minst føler nok Rikke at mesteparten av jobben nå er gjort. De siste dagene har de fått merkbart mindre melk fra henne. Hun er gjerne sammen med dem, men de slipper ikke til spenene så ofte lenger. Rikke har virkelig vært en fantastisk mor. Hun er tålmodig, snill og leken, samtidig som hun er oppdragende.

Nella var førstemann ut av redet i formiddag. Første tilbakemelding er at hun pep i bilen i starten, men roet seg etter hvert. I sitt nye hjem falt hun raskt til ro, og jeg har fått tilbakemelding på at hun virker trygg og fin. Jeg venter spent på ny oppdatering i morgen og håper at alt går fint i natt. Nella får jeg heldigvis snart se igjen. Hun begynner på valpekurs hos meg om 1,5 uke, og jeg gleder meg allerede til å se henne igjen! Men selv om jeg er helt sikker på at hun kommer til å få det kjempefint hos sin nye familie og selv om jeg snart ser henne igjen, klarte jeg ikke å holde tårene tilbake da hun dro. Jeg egner meg virkelig ikke til akkurat denne delen av det å være oppdretter!

Lykke til med Nella!

Nella skal bo hos Trine og Harald m/familie i Oslo. Nella skal først og fremst være et fullverdig medlem av familien og turkompis, men hun skal også prøve seg i litt lydighet og kanskje jakt og agility. 

Andremann ut av redet ble Indy. Indy kommer jeg muligens til å ha et kull på om noen år, dersom hun blir bra nok og dersom jeg er fornøyd med resten av kullet. Indy blir boende i kommunen, kun 15 minutter herfra, så henne vil jeg se jevnlig! Indy skal også gå på valpekurs sammen med Nella, og jeg gleder meg selvsagt til å følge henne også fremover. Indy pep litt de første 5 minuttene av bilturen, men så ble det stille. Hjemme i Bjørkelangen fikk hun hilse på sin nye hundesøster, nemlig schæferen Nemi. Jeg klarte å holde tårene tilbake da Indy dro, merkelig nok (litt tårer i øynene hadde jeg riktignok), men det er nok bare fordi jeg vet at jeg kommer til å se henne jevnlig resten av hennes liv. Jeg er også helt sikker på at Indy kommer til å få det veldig bra.

Lykke til med Indy!

Indy skal bo hos Per-Erik og Nemi i Bjørkelangen. Hun kommer til å bli trent i bruks og kanskje lydighet og jakt. 

Sistemann ut i dag var Dennis. Dennis liker å løpe og herje, men er også en skikkelig kosegutt når han ikke har andre planer. Det er noe ved ham jeg har falt sånn for, så det var litt ekstra tøft å sende av gårde ham i dag. Men også her føler jeg meg helt sikker på at han kommer til å få det veldig bra. Dennis skal gå på valpekurs der jeg begynte å jobbe for 11,5 år siden. Og jeg har allerede satt av en helg i august der jeg skal passe Dennis – det gjelder jeg meg veldig til! Det er ikke så lenge siden Dennis dro, så jeg venter spent på oppdatering på hvordan det har gått så langt. Jeg klarte selvsagt ikke å holde tårene tilbake da Dennis reiste. Sukk. Det er litt slitsomt å være så lettrørt som jeg er.

Lykke til med Dennis!

Dennis skal bo hos Line og Christian i Slemmestad. Han skal være familiehund og turkompis, men kommer til å bli trent med for aktiviseringens del. Dennis kommer til å elske å løpe i skogen – det er han skapt for.

Nå er det veldig tomt her, men om noen dager føles det nok helt greit. Det har nok også en liten sammeheng med at det er så varmt i dag, så valpene har spist veldig lite og ligger stort sett bare og sover. Jeg gleder meg veldig til oppdateringer fremover, og sier ja takk til bilder og små ord om hvordan det går. Spør meg heller femti ganger for mye enn en gang for lite dersom dere lurer på noe (jeg vil nok aldri tenke at dere spør for mye). Jeg håper virkelig dere får de hundene dere ønsker, og jeg hjelper dere gjerne dersom dere får utfordringer. Hos meg har alle valpene være trygge og nysgjerrige, og jeg håper de fortsetter slik på egenhånd også.

Casper flytter til nye eiere i slutten av juni. Han skal helt til Vestlandet og skal bli trent i lydighet, og det tror jeg blir veldig bra! Min oppgave fremover blir derfor å fortsette med både miljøtrening og sosialisering, og jeg må også begynne med andre ting som innkalling og gå pent i bånd og andre hverdagsting som f.eks. å være litt alene hjemme. Det er spesielt viktig at jeg bruker mye tid på dette ettersom han da vil være 3 måneder gammel når han flytter til nytt hjem. Jeg kommer til å ta med meg både Swim og Casper på jobb fremover, slik at de ukentlig får møtt andre valper av forskjellige raser, nye mennesker osv. De vil også bli brukt som demohunder, slik at de også lærer seg å jobbe med andre hunder rundt seg uten å bry seg om dem.

Takk til dere som har kjøpt valp hos meg! Jeg gleder meg veldig til å høre fra dere fremover! Jeg sender ut noen alternativer til datoer for valpetreff før sommeren og til høsten, og håper at dere får mulighet til å komme.

Igjen – LYKKE TIL!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en melding. Hvis du ikke er logget på med en profil, kan du velge «navn/nettadresse» eller «anonym» i nedtrekksfeltet.